Sunday, October 08, 2006

Vår tid kommer


---------------------------------------------------------
Dom har pool, golfskor och biljardbord
Jag har öppna ögon, öppna dörrar, söker lyckan inombords
Dom, dom har sin trygghet men knyter näven bakom ryggen
Jag har stora delar kärlek knyter näven högt i luften
Håller brutna löften ägnar tid åt pengar
Vilar i vattensängar men dom älskar schemalagt
Jag, jag målar asfalt, dom har grindar, dom har larm och lampor
som tänds med rörelser så det är dags att slösa megawatt för vi äger en hel rörelse
Dom, dom bränner sedlar men brinner inte för nåt
Jag, jag brinner ständigt. Dom har leasade dieselbilar drivna med fyrhjulsdrift
Jag har äkta drömmar rivna ur höghusgift, skrivna ur ren passion
Dom äger en miljon, 30 rum och kök men alla bjudna är plast
Jag har en hel värld att dela och alla jag känner får plats
Dom, dom avlar ett monster snart för sent för abort
Dom tror sig vara mer än celler, bygger celler runt sig själva
Jag, jag nekar till brott
Dom tror sig kunna rubba berg men dom kan inte röra mig ryggen
Min skatt ligger i benmärg
Dom kan fucking klä sig i regnbågen men jag har ändå mer färg
Dom grindar dom har larm och lampor som tänds med rörelser
Så det är dags att slösa megawatt för vi äger en hel rörelse
Utöver det så överlever vi men missnöjet har kort stubin, minns att
Du och jag är samma sort det är samma sport vi utövar
Sporten heter överleva, livet tar oss aldrig levande

0 Comments:

Post a Comment

<< Home