Monday, June 12, 2006

01




Lyssna eller ladda här: 01.mp3
---------------------------------------------------------
Pusslet faller som äpplen i skallen
faller på plats som killen med skottet i magen
plus minus noll dom visste
den här texten är mer eller mindre inte
alls till statsministern det är inte ens ett brev
skulle aldrig falla mig in att adressera nåt till dom
jag är ingen rappande brevbomb
men jag vet hur man preppar en molotov
hur man gör en tårta med glaskross
dom vet hur man döljer ett misstag men
minnet är längre än DN:s och Expressens ledarsidor
minnet är längre än nyhetsmorgon
vem har sålt verkligheten?
terroristerna vann terrorister är dom
borgarsvin och ledare är sedlarna silkeslena
krig som granskas i kameralins
av 9 miljoner jävla ögon
för alla blundar med ena
folket är bara folk utan uppror
jag menar i folkmun hur mycket guld
fanns där imorse och du är inte ens upprörd
det här är ingen jävla rapport allt jag gör
är en brasklapp vill att mina barn ska veta
att pappa aldrig riktigt var fucked
söker en annan typ av makt vill ha makt över
produktionen makt över slutstationen
en ren reaktion på våld bedömd av ett ögonvittne
det är inte förvånansvärt det här är ingen text
om Göterborg kravaller händer överallt vi börjar
undra om stora grejer
medan överklassen plockar kantareller och svampexplosioner
med tungorna hängandes krokodiltårar syns inte
på hajar om du hajar vad jag menar med det
såna som bombar sin bakgård för att vildbuskarna
svajar och blommar i alla väder
hur långt räcker lagens långa arm?
dom trycker in ögonen på dig
du tackar bugar och bockar tycker det är
fina färger klapp på ryggen Svensson Svensson
rikare än vemsomhelst dags att bry sig om oss
den här texten handlar om motstånd
vikten av reaktion vikten av lärdom
vikten att lära dom vikten av långsiktigt
vikten av vishet deras lögner skymmer sikten
stopp det är lätt att skylla på svartklädda
när din sanning säljs i rapport
men alla jag såg starta kravaller var alla
klädda i blått

(Samplingar)

Svarta kuber av hat faller i samma följd
överhet ser verklighet kravallstaket i guld
er nagel i ögat har vuxit nu ni talar om våldsspiraler
era egna barn ser vuxna ut med eran metall i magen
vi har fötts ur såret ni lämnat mellan mjälten och ryggraden
svinen la rosor i deras hölster när hela Sverige såg på
för blodet leder till tevefönster och media leder till röster
letade tyska terrorister Göran vi ses på NK
framför våra egna ögon stals en del av hans liv den dan
vi slår inte mot vi slår ut för årstiden är vår
ni valde att ta det utomhus
där hindras inte flera hundra jävla aktivister
visst gör det ont när knoppar brister hur känns det
när knoppar brister och nu ska skotten i deras vapen
öppnas som blomblad men den sommaren såg jag nåt vackert
när blocket stal eran storstad och resten av konsekvenserna
ser jag som självförsvar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home