Monday, June 12, 2006

Mened



Lyssna eller ladda här: Mened.mp3
---------------------------------------------------------
Grisarna trålade bänkarna ryggen är blöt utan stänkskärm
flötena lurade fiskarna så fiskarna simmar iväg
barnen sitter och leker med nåt under en Swobtag
och stigar ritar bilder av hurmånga som gått här
varenda en av oss har lämnat sitt spår nånstans
skördetröskor vittnar om hösten och skivan är bara halvvägs
jag vaggar mig ut när musiken tar slut så får du min stol
och det är blod i håret jag tänker att blod är ett vackert ord
välkommna ombord på min trampbåt när ångvälten välter
fälten är gula av smörblommor texten är smörig av sommaren
hela havet stormar men jag älskar hur du förgiftar mig
jag dumpa och gifta mig med dig den dagen jag hittar dig
stackars regn o sakna mig där ångorna reser sig
när luften vibrerar av vattnet som räds för att dunsta och samlas
på kakelplattor i badrum i hallen på radhus
på kylskåsdörrar med matos tanter som suger på gubbkuk
tjejer pepparsprayar sig fram i gubbslem och damm
vi lider i linnebyxor försvinner bland trålande grisar
med trynen i lysande skärt digitala tavlor som visar
temperatur och tid flickorna rakar sin framstjärt för att
tidningen skriver att framtiden är här
tiden är ingenting jag försvinner när ingen ser mig
alla vinner när ingen leder ingen släcker ett brinnande
släkte jag klättrar i släktträd marmorplattor och mormor min
har samma struktur på sitt skinn
målarna målade väggarna med armborst och zink
jag hann först till sist och jag vet att jag är påväg loss
för dom kallar oss oss

Grisarna trålade bänkarna
hela havet bär trålarna skämdes ihjäl
för fiskarna dör när dom andas in
men vi låter dom skrika tyst som
själen gör
Grisarna trålade bänkarna
hela havet bär trålarna skämdes ihjäl
för fiskarna dör när dom andas in
men vi låter dom skrika tyst som
själen gör

Grisarna målade städerna hittade mönster i kartor
hårstrån i ärtor bomber i ert väntrum
flötena lurade fiskarna som april och månen dit du vill
så fiskarna simmar iväg behöver bara vara still för att
lämna ditt stim men jag tänker aldrig inte göra någonting
för det är livsfarligt som att bli kär risker vi tar för det här
när jag sakta rinner iväg och är animaliskt fet på din grill
dikterna skrevs på sekunden vilken av dom du vill
grisarna trålade bänkarna så målarna stannar i skålarna
vi vågar om vi är flera krompis kpist kompis
jag somnar dom ler när jag ser sommar jag blinkar och blänker
brister som Treblinka remsömnen och strömmen bedömer drömmar
som enkelt men av situationens skugga att döma är ditt ansikte
i ljuset av teven förundransvärt avsiktligt beundransvärt
men jag äger ingen bur till dig
ditt yttre inre kittlar mitt fiskminne som fiskpinnar
och jag äter inte ens djur vi lever trots mitten av krigstider
alla vinner om ingen leder och ger mer än smulor av levebrödet
alltid nåt nån behöver min stulna cykel är stulen det känns alltid
bra att ge tillbaks till andra tjuvar grisarna trålar din bänkrad
molnen bantar figuren men vintern kan suga min

...rätt o vara slacker om du orkar kasta gatsten

0 Comments:

Post a Comment

<< Home