Sunday, June 11, 2006

Introrap



Lyssna eller ladda här: Introrap.mp3
---------------------------------------------------------
Det krävs tiotusen sparvar mot min ruta för att sluta drömma
gå upp och öppna den
för skarven mellan larvställning och uppställning är oändlig
men morgonstund har rök i mun en stund från min balkong
och det är fullt av vackert Vallbyfolk men snön ser ut som hommus
nån tar tolvan bort från huvudstad men i huvudsak efter betalt
är resan en längtan tillbaks vallbystad är underbart
folk har lägre tempo
men i tolkningen förloras mycket som cykeln jag kom hem på
den som stal den var antagligen inte härifrån
Tarkan battlar en skata grannen vinkar jag hälsar tillbaka tänker
värt att vakna på Haga och går och lägger mig igen

Hiphop sipprar från min balkong hellre hopp än att hoppa
en kopp med ambitioner som Parton
klippor sipprar runt träd och betong
jag drar från stan längst med E18
där hundkexen längtar efter sommarregn
jag ser hopp därborta
en bra start på dan som en flickvän
några killar kickar en boll och står och väntar
på vatten några piskar mattor på natten
jag ser finast saker på natten
bollspel är förbjudet mot väggen för någon bor där
jag säger ta ner dina tavlor från den väggen du också
låt barnen få träna skelettet eftersom dom också bor här
ingenting som löneslavar ut och ta din tid tillbaka
jag har tappat hoppet kvar

Pojkar på gatan pratar polis
känner du dig också trakasserad när dom bara åker förbi
flickorna kastar kastanjer säger att rassen var taskig
jag ger bort en smäll för skojs skull som Boys in the hood
flingor singlar bland singelpar nykter men på ett fullt sätt
vinden hämnas för motstånd jag ler hittar hem i dimman
simmar till min säng helt
och jag stannar i nåt monotont blir nöjd och tänker på moln
och henne
grannen bankar om ljudnivån så jag höjer och går därifrån
fast jag vet att man inte gör så heller

1 Comments:

Blogger Unknown said...

min fina morbror

6:26 AM  

Post a Comment

<< Home