Monday, June 12, 2006

Nåt jag skrivit på mobilen


---------------------------------------------------------

Jag rundar ett hörn jag menar begrundar en lördag
som faller i trasor likt en blöt bok
här börjar en sommar som jag aldrig fick dela i din lövskog
jag borde kunna göra mig bög, fin eller stor
stark eller vacker nog att hålla tills cellerna knäcker oss
tills öden skiljer oss åt gårdagens hårdaste det svåraste
brödet att dela på jag borde sagt att jag älskar dig
när jag kände det men jag väntade
lämnade kastet stående
slående likt en förlust i höst kanske allting har ändrat sig
antagligen glömt som mitt ursprung
jag lugnar mig här
i din mun, säger snälla säg efter mig;
Jag har aldrig burit nån skuld jag har vandrat som ungdom
härborta Andrés med handen i vattnet längs kusten
vännen mitt finaste klantarsle minns att jag föll för dig först

0 Comments:

Post a Comment

<< Home