Tuesday, June 13, 2006

Sagt som sant



Lyssna eller ladda här: Sagt som sant.mp3
---------------------------------------------------------
Jag tar tillbaka allt jag har sagt
din morsa kan vara abstrakt

Första tanken blåste låste spåret
årtidskänslan växlade från elskåp till vår
och jag tar nästa bästa tågfilm snabbt som lådbil härifrån
konduktören somnade i solen lättade
första klassbiljett i stolen sätt dig ner
och bland sprinterfacklor och blinkdockor
fickknivar och fickpluntor rundar jag en ficktjuv
ta den den är tom jag är full och kvällen
är ung och ljuv som flickan som står lutad där
vill du hålla min hand vill du ligga med mig
framför en stridsvagn? dårar stannar förklarar
någon annans dikt och det är ganska synd faktiskt
bara på bara ord visst känner sig fri i t-shirt
men det är ett tryck på bröstet sagt nästan som ordvits
och när huset är bara runt hörnet och balansen är svår
att gå hem med så rimmar lycka på olycka
vattenpölarna blänker vattenpölarna blänker
och vi tänker väl inte så olika

Jag formaterar min dator matar sprängdeg till skator
träffar en vän och tänder en ratos och vi diskuterar
döden som vanligt substitut för att leva antar jag
jag är inte rädd för att dö men inte heller beredd än
det är väl värt att leva chansar jag och mellan klunkar
ur små burkar värda 50 öre styck är olyckligt kär i livet
snyggt så fattar du ingenting men det är du och jag bara
Varför slösa tid på dom som struntar i om du finns?

dom säger lev idag som din sista dag
skulle jag leva idag som min sista dag skulle idag
vara min sista dag

Han synkar ljudet från sin teve med grannens teve
tidigare livligare mellan 14a och 14b
och det kommer rök ur munnen och tvättstugans
luftutsläpp ivrigare steg till dörren minst minus 121
och dom andas andedräkter ur luvan snyter snuvan
på ärmen svarvar gruskorn i skorna läcker borde bära
dåliga kläder men bara i bra väder
duvan ruvar på olyckor droppar stora som surfbräder
jag saknar solfjäderskratt här det är sant kompis faktiskt
om pölarna torkar så orkar jag jag vill kunna slicka på lyckstolpar
det måste bli varmt igen jag vill andas utan att tänka på det
vattenpölarna blänker vattenpölarna blänker
jag vill döda nu när jag tänker på det

2 Comments:

Blogger Elinros Henriksdotter said...

mmmm

ser dig med tigerförklädet
framför mig.. haha

6:58 AM  
Blogger grioa said...

Haha, det var tider det!

6:58 PM  

Post a Comment

<< Home