Sunday, June 18, 2006

Arbetsförrädaren





Lyssna eller ladda här: Arbetförrädaren.mp3
---------------------------------------------------------
Fröberg:
Vad spelar det för roll om ett gott skratt förlänger livet
för tiden går så mycket fortare när man har kul
det är givet man jämnar ut sig man bränner ut sig
om man inte tar det lugnt slappnar av och lever lite sunt
och inte gör nå bomber vattnet är för fucking grunt
det är lika fucking dumt som mina lärare sa att jag var
tur att jag var smart då och dom har dött nu
jag har tjock tur dom gick den smala vägen
jag går i mitten av stora gatan i spetsen av en karneval
men det är mitt val nu lever jag ett rikt liv ett liv rikt av
konsekvenser som dunder brak vi bryter bröd
och femtioöringar under mitt tak
jag har ingen röd och gå på så jag har det hårt
men vi står och ler bakom kameramannens rygg ändå
vi lider ingen nöd ta det med en näve salt

du lider ingen nöd ta det med en näve salt

Grioa:
Jag kryssar min alfakasslapp blir en siffra i systemet
avaktualiserad snabbt som om jag aldrig fanns
om jag missar datorteket kategoriserad snabbt
en åtta på positiv inställning idag var jag på
arbetsförmedlingen och damen sa som så att
arbetsförrädaren var ledig men att gott
om lediga jobb
fanns det ändå inte och att chansen för att nån
som ryggar för telemarketing
får nåt annat jobb är nästan obefintlig
ungefär som bra poliser ungefär som arbetsgivare
slavdrivare som inte är lite rasister
ungefär som vänner som inte slussats ur statestiken
genom åtgärder från höghusen
men jag finner mig i det och spottar på statshuset
på min väg till parken träden jag klättrat i
tagen jag satt på väggen buskar jag somnat i
skiten jag runnit bort i som spott på marken
buketter av helvete jag släpper blanketter
om papper om papper som tynger armen famnen
och bröstkorgen i deras papperskorg och springer
kastar en klase med mittenfingrar försvinner
visa ert rätta ansikte om detta måste berättas
dom tar det dom innan oss gett oss
ring när nån repar en ruta
sitt still när nån ringer om våldsbrott
låt nazistickers sitta men nita en målare i city
låt en parkering för rika ersätta dippygraffitin
låt borgarna bygga vid hamnen
låt borgar beväpnas på nytt låt tider som flytt
i lycka hycklas till utopier visa att bara
när råttorna dansar på folkets rygg byggs
hus för dom utan på samma ställe man river
husen dom tvingats bo i bygg nya med sovalkover
hyror höga som fåglar sover ovanför arbetsmyror
och dom bärande bjälkarna skriv upp mitt namn
för jag vet exakt hur dom välts
som stolpar på djäkneberget
vi finns från ditt blomblad till granarna stjälkarna
vi finns från din storstad till radhus och bänkarna

det finns alltid mer frihet att hämta här

2 Comments:

Blogger Lisa said...

arbetsförnedringen

5:28 AM  
Blogger Anneli Jäätteenmäki said...

Mitt namn Jönsson Björkman, form, Kristianstad (Sverige) Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i den ena gräset tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller att din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans e-postadress: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
eller viber +2349014523836

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home