Friday, October 13, 2006

Till min vän


Lyssna eller ladda här: Till min vän (Musik av Mathias Lagerhult).mp3
---------------------------------------------------------
Jag finner mig själv sittandes mitten av sommaren
hon sa sitt Andrés det är bättre
Behövde gift från cigaretter för det hon berättade
Jag finner mig själv springandes så jag sätter mig ner
märker ett ord märker dig väl detta märkte mig
jag väljer ett fel jag sköljer mitt ansikte
verkligheten blev på riktigt jag saknar
Det är overkligt egentligen hur ditt namn cirklar
cirka millimetern från min mun
och det är overkligt egentligen att du
är flera hundratusen meter från min dörr
En tår en fråga hur låg dina händer hur kände du
hur vände det jag är i sommaren av sorgsaknad
och du vilar i mitt torso vännen
Jag sköljer mitt ansikte verkligheten blev på riktigt
jag vaknar håller mig stark inte bara i sorg
jag ritar klara vyer av minnen också
sörjer min saknad av nya bara skulle jag
kunna förändra allt skulle du
ingenstans då skulle du och jag sparat varann
på silverpappersark sagt
imorgon kommer väl gryningen över rök och
äldre vänansikten verkligheten blev på riktigt
jag saknar håller hand du kommer föralltid att
vara en del av vårat fågelskådespel men jag
skulle ge innebörd och månen hel för att få se dig
se mig se dig le för du är sonen av tusen leenden
föralltid ljudet av hela junis början
jag sköljer mitt ansikte men vintern är här nu
vi möts vid macken mitt i natten igen
jag lärde mig sörja din familj är vacker
jag har sett dom vi var många sist
Jag kan inte hindra bilden av barnet i dig
trampa över en morgonkvist
men det onda som river i bröstkorgen
är väl över imorgon, visst?

2 Comments:

Blogger Alexandero said...

Underbara texter. :)

4:55 PM  
Blogger Ella said...

Du var en fantastisk lyrikker Andres. Hvil i fred

4:47 PM  

Post a Comment

<< Home