Tuesday, October 30, 2007

Minnesbanken



Skratta hela cykelturen till minnesbanken är tanken

Jag ville// skriva ett rim
jag ville// skriva nånting positivt
nåt från minnenas negativ/ film
skit man kan placera i tid som/ vi kan va men jag får inte släppa in
ska vi kasta paradisäpplen istället växla inte när du trampar min
montainbike kardborrespännen på mina nike som blev stulna
vi skolkade jag menar solade på lastkajen drog förbi runor påväg till vattnet
kastade mackor och åt upp dom vi rackat innan nån av oss hade knarkat
eller smakat hälften så många flaskhalsar som eminem snackade om
i chinesens eminent händiga bombox
Småsekunderna svänger musiken svänger och jag svänger av
till tidigt en dag tidigt 90tal
det är sommar och jag vinkar men håller stadigt i styret för att inte ramla av
till dom som cyklade vid mig när vi cyklade vyerna när oron stängdes av
innan vi kände igen en psykos eller simpla falska skratt
innan den första av oss blev påsatt innan ångesten sattes på
innan vi kände igen en civilpolis när vi skrattade utan hasch
innan någon av oss hoppat luftslott på gården
innan någon av oss snattat frukost på våren
Innan någon av oss blivit jagad av naziäckel eller
vilat hela sommarlov utan att döda en älskling
Jag ville lova att alltid våga och aldrig hålla käften
andres i adidasdressen
Ville ha rollerblades och Anna Karins kärleksrester
det här var när vi breakade på schackrutor långt innan doorags
ville ha simmärken och skrivhäften med skoltags
långt innan oskulden försvann med nån som var 15 och jag var ännu mer barn
Ville ha allting precis som det var
Wille minns du hur vi hörde skinnbulans ryggrad
gå sönder mot asfalten när han föll från balkongräcket
det femte nerifrån, vi gick därifrån. Yo, vi gick därifrån, yo.
Vi gick därifrån

9 Comments:

Blogger Simon said...

Det här var sjukt tungt, tungt, tungt! Tror det här kan kvalificera som det bästa du publicerat efter texten om tiden. Kommer det komma en audio också eller? Väntar nyfiket. Frid!

10:28 AM  
Blogger Alexandero said...

Det här var hur bra som helst. Jag hoppas du får komma ut och spela lite.

5:50 PM  
Blogger Marcus said...

Marcus "roliga marcus"

Du mannen den här låten va så jävla fet alltså. Man kan inte göra annat än att remminissa on the old days. Den fastnade direkt fan, fett nice idé det här med att lägga ut texterna också. Man hänger med i låten på ett helt annat sätt. bra jobb mannen..

hahahah haru sett min fylle tribute till dig förresten? Hemköp malmaberg, stora skylten gå nära så ser du vad der står! Jag va FEETT jävla full, gled runt och pumpade brottsoffer och bombade sönder mig hahah. aa nu ä'r jag fett full, ska sova. P.S FETT jävla drygt att man va tvungen att skaffa ett konto haha

7:03 PM  
Blogger Simon said...

Ah. nu har jag lyssnat på den också. Kan du inte göra den tillgänglig för nedladdning någonstans? Jag skulle vilja kunna lyssna på den i lurarna när jag är ute och går.

Får du några spelningar nuförtiden förresten?

5:18 AM  
Blogger Unknown said...

Så jävla bra. Finns ingen bättre inom bättre inom svensk hiphop. Men langa text till Nestor Mahkno gångstil. Är några få ord som är lite svåra att tyda utan att se texten.

Lev väl!

10:22 AM  
Blogger Johan said...

du är saknad :(

4:59 AM  
Blogger Anders Paulsson said...

Världen är en sämre plats utan dig.
Jag saknar dig.

10:27 AM  
Blogger Christian [Kanzie] Nilsson said...

Det är en stor förlust för Sverige och Svenska språket! Jag är helt skakad

9:27 AM  
Blogger Anneli Jäätteenmäki said...

Mitt namn är Gunilla Hägglund, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stavskärare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller så flyttade din man till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
eller viber +2349014523836

3:18 PM  

Post a Comment

<< Home